STRATEGI PEMASARAN PRODUK TABUNGAN HAJI PADA BANK BNI SYARIAH CABANG KALIBATA DALAM MELAYANI PERMINTAAN NASABAH (STUDI PUSTAKA) TAHUN 2017
Abstract
BNI Syariah’s marketing strategy in marketing the iB Hasanah savings product refers to two patterns of intensification pattern in which these efforts are made to customers who have already used BNI Syariah products, but BNI Syariah sells them to the closest relatives of the customers and the extensification pattern in which these efforts conducted to customers in other banks that also have high potential for funding in BNI Syariah. The application in marketing the product of Tabungan iB Hasanah in general use the marketing mix 4P theory which includes process (process), people (people or marketing target), product (product), price (place), promotion.
Full Text:
PDFReferences
Antonio, Syafi’i. (2001). Bank Syariah : Dari Teori ke Praktik. Jakarta : Gema Insani Press.
Arikunto, Suharsimi. (2002). Prosedur Penelitian : Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta : PT. Rineka Cipta
Boediono dan Wayan Koster. (2004). Teori dan Aplikasi Statistika dan Probabilitas. Cetakan Ketiga. Bandung : PT. Remaja Rosdakarya
Daniel, MS. Moehar (2003), Metode Penelitian Sosial dan Ekonomi. Cet. Kedua. Jakarta : PT Bumi Aksara
Dendawijaya, Lukman. (2005). Manajemen Perbankan. Bogor : Ghalia Indonesia. Hamidi, Luthfi. (2003). Jejak-jejak Ekonomi Syariah. Jakarta : Senayan Abadi Publishing.
Hasan, Iqbal. (2003). Pokok-pokok Materi Statistik 1 : Statistik Deskriptif. Edisi Kedua. Jakarta : Bumi Aksara
Hasibuan, Malayu. (2002). Dasar-dasar Perbankan. Jakarta: Bumi Aksara Husnan, Suad. (2000). Manajemen Keuangan Teori dan Penerapan : Keputusan Jangka Panjang. Ed. Keempat. Yogyakarta : BPFE
Karim, Adiwarman. (2006). Bank Islam: Analisis Fiqih dan Keuangan. Edisi Ketiga. Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada.
Karim Business Consulting. (2001). Apa & Bagaimana Bank Syariah. Jakarta : Biro Perbankan Syariah Bank Indonesia
Karnaen A. Perwataatmadja dan Hendri Tanjung. (2007). Bank Syariah : Teori, Praktik, dan Peranannya. Jakarta : Celestial Publishing.
Kasmir. (2010). Manajemen Perbankan. Jakarta : Rajawali Pers
Lapoliwa & Daniel S. Kuswadi, (2000), Akuntansi Perbankan : Akuntansi Transaksi Bank Dalam Valuta Rupiah. Jakarta : Institut Bankir Indonesia
Moh Nazir, (2003), Metode Penelitian. Jakarta : Penerbit Ghalia
Nadratuzzaman Hosen, Hilda dan Hasan Ali. (2006). Lembaga Bisnis Syariah. Cetakan II. Jakarta : Pusat Komunikasi Ekonomi Syariah (PKES)
Nur Indriantoro dan Bambang Supomo. (2002). Metodologi Penelitian Bisnis : untuk Akuntansi dan Manajemen. Yogyakarta : BPFE
Sastradipoera, Komaruddin (2004), Strategi Menejemen Bisnis Perbankan : Konsep dan Implementasi untuk Bersaing. Bandung : Kappa Sigma.
Suad Husnan dan Enny Pudjiastuti. (2004). Dasar- dasar Manajemen Keuangan. Edisi Keempat. Yogyakarta : UPP AMP YKPN
Sugiyono. (2010), Metode Penelitian Kuantitatif, kualitatif dan R&D. Bandung: CV Alfabeta.
Sugiyono. (2006), Statistika Untuk Penelitian.
Bandung: CV Alfabeta.
Wiroso. (2005). Penghimpunan Dana dan Distribusi Hasil Usaha Bank Syariah. Jakarta : Grasindo Wiyono, Slamet. (2005). Cara Mudah Memahami Akuntansi Perbakan Syariah Berdasar PSAK
dan PAPSI. Jakarta: Grasindo
Zulkifli, Sunarto. (2007). Panduan Praktis Transaksi Perbankan Syariah. Jakarta: Zikrul Hakim.
DOI: https://doi.org/10.46975/ebp.v3i2.407
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Published by:
Universitas Mitra Bangsa
Jl. Tanjung Barat No. 11 Jakarta Selatan
Telp: (021) 7817823 Fax: (021) 7815144
Website: https://umiba.ac.id/