STRATEGI PEMASARAN PRODUK TABUNGAN HAJI PADA BANK BNI SYARIAH CABANG KALIBATA DALAM MELAYANI PERMINTAAN NASABAH (STUDI PUSTAKA) TAHUN 2017

Putri Sarirati, Sri Wahyuni

Abstract


BNI Syariah’s marketing strategy in marketing the iB Hasanah savings product refers to two patterns of intensification pattern in which these efforts are made to customers who have already used BNI Syariah products, but BNI Syariah sells them to the closest relatives of the customers and the extensification pattern in which these efforts conducted to customers in other banks that also have high potential for funding in BNI Syariah. The application in marketing the product of Tabungan iB Hasanah in general use the marketing mix 4P theory which includes process (process), people (people or marketing target), product (product), price (place), promotion.


Full Text:

PDF

References


Antonio, Syafi’i. (2001). Bank Syariah : Dari Teori ke Praktik. Jakarta : Gema Insani Press.

Arikunto, Suharsimi. (2002). Prosedur Penelitian : Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta : PT. Rineka Cipta

Boediono dan Wayan Koster. (2004). Teori dan Aplikasi Statistika dan Probabilitas. Cetakan Ketiga. Bandung : PT. Remaja Rosdakarya

Daniel, MS. Moehar (2003), Metode Penelitian Sosial dan Ekonomi. Cet. Kedua. Jakarta : PT Bumi Aksara

Dendawijaya, Lukman. (2005). Manajemen Perbankan. Bogor : Ghalia Indonesia. Hamidi, Luthfi. (2003). Jejak-jejak Ekonomi Syariah. Jakarta : Senayan Abadi Publishing.

Hasan, Iqbal. (2003). Pokok-pokok Materi Statistik 1 : Statistik Deskriptif. Edisi Kedua. Jakarta : Bumi Aksara

Hasibuan, Malayu. (2002). Dasar-dasar Perbankan. Jakarta: Bumi Aksara Husnan, Suad. (2000). Manajemen Keuangan Teori dan Penerapan : Keputusan Jangka Panjang. Ed. Keempat. Yogyakarta : BPFE

Karim, Adiwarman. (2006). Bank Islam: Analisis Fiqih dan Keuangan. Edisi Ketiga. Jakarta : PT. Raja Grafindo Persada.

Karim Business Consulting. (2001). Apa & Bagaimana Bank Syariah. Jakarta : Biro Perbankan Syariah Bank Indonesia

Karnaen A. Perwataatmadja dan Hendri Tanjung. (2007). Bank Syariah : Teori, Praktik, dan Peranannya. Jakarta : Celestial Publishing.

Kasmir. (2010). Manajemen Perbankan. Jakarta : Rajawali Pers

Lapoliwa & Daniel S. Kuswadi, (2000), Akuntansi Perbankan : Akuntansi Transaksi Bank Dalam Valuta Rupiah. Jakarta : Institut Bankir Indonesia

Moh Nazir, (2003), Metode Penelitian. Jakarta : Penerbit Ghalia

Nadratuzzaman Hosen, Hilda dan Hasan Ali. (2006). Lembaga Bisnis Syariah. Cetakan II. Jakarta : Pusat Komunikasi Ekonomi Syariah (PKES)

Nur Indriantoro dan Bambang Supomo. (2002). Metodologi Penelitian Bisnis : untuk Akuntansi dan Manajemen. Yogyakarta : BPFE

Sastradipoera, Komaruddin (2004), Strategi Menejemen Bisnis Perbankan : Konsep dan Implementasi untuk Bersaing. Bandung : Kappa Sigma.

Suad Husnan dan Enny Pudjiastuti. (2004). Dasar- dasar Manajemen Keuangan. Edisi Keempat. Yogyakarta : UPP AMP YKPN

Sugiyono. (2010), Metode Penelitian Kuantitatif, kualitatif dan R&D. Bandung: CV Alfabeta.

Sugiyono. (2006), Statistika Untuk Penelitian.

Bandung: CV Alfabeta.

Wiroso. (2005). Penghimpunan Dana dan Distribusi Hasil Usaha Bank Syariah. Jakarta : Grasindo Wiyono, Slamet. (2005). Cara Mudah Memahami Akuntansi Perbakan Syariah Berdasar PSAK

dan PAPSI. Jakarta: Grasindo

Zulkifli, Sunarto. (2007). Panduan Praktis Transaksi Perbankan Syariah. Jakarta: Zikrul Hakim.




DOI: https://doi.org/10.46975/ebp.v3i2.407

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Published by:

Universitas Mitra Bangsa 

Jl. Tanjung Barat No. 11 Jakarta Selatan

Telp: (021) 7817823  Fax: (021) 7815144

Website: https://umiba.ac.id/